شناسهٔ خبر: 32543 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزايش ۱۴ درصدی حمل بار ریلی به نسبت سال پیش/ سود ۸۱ تومانی به نفع اقتصاد ملی با جابجایی هر تن كیلومتر بار ریلی

قطار معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن گفت: عملكرد حمل و نقل شبكه ریلی بار حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ ابراهیم محمدی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: عملكرد حمل و نقل شبكه ریلی بار در ۹ ماه امسال ۳۰ میلیون تن بوده كه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عملكرد شبكه ریلی بار از لحاظ تن - كیلومتر از ۱۸ میلیارد تن كیلومتر مدت مشابه پارسال به ۲۱ میلیارد تن كیلومتر رسیده است.

وی گفت: كل بار جابجا شده با ریل در سال گذشته ۳۵میلیون تن بوده است كه پیش بینی می شود امسال به ۳۹میلیون تن برسد.

محمدی گفت: امسال حمل مواد معدنی رشد خوبی داشته است و در جاهایی كه جاده موازی ریل بوده ۵۰ درصد و در بقیه جاها حمل مواد معدنی ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: قیمت حمل بار در كشور نسبت به كشورهای دیگر ارزان تر است و هرتن بار در كشور با ۱.۷سنت دلار جابجا می شود كه در كشورهای دیگر ۲.۴ سنت است.

محمدی گفت: جابجایی هر تن كیلومتر بار اجاره ای روی ریل تقریبا ۸۱ تومان به نفع اقتصاد ملی است.

معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن افزود: ایمنی، سازگاری با محیط زیست، سوخت كمتر و تناسب با اقتصاد توسعه ای از ویژگی های حمل بار با قطار است و در ۹ ماه سال جاری حمل بار در داخل حدود ۱۵ درصد بوده است.

محمدی گفت: بازار حمل و نقل ریلی این روزها با رونق مواجه شده و تعداد قطارهایی كه از زاهدان به كویته پاكستان بار حمل كرده از ۱۵ قطار به ۵۰ قطار افزایش یافته است.

وی افزود: ترانزیت گوگرد هم به ۱.۵میلیون تن رسیده است.

محمدی گفت: ۷۴ قطار برنامه ای حمل بار داریم كه سرساعت حركت می كنند و در صورتی كه تاخیر داشته باشند ، جریمه می شوند.

نظر شما